~Bingkisan Hati~

"..rahsia hati tak siapa tahu..tapi jika naluri dapat rasakannya,maka rahsia itu terbongkar jua.."

Adakah blog ini membantu anda..?

Monday, October 22, 2007

Cerita cinta

1. Jujur, Tulus Dan Ikhlas bercinta
Perlu tahu apa niat sebenar Anda mencari cinta, adakah untuk suka-suka atau untuk mahu bahagia? Anda perlu jujur dengan diri sendiri, kerana kuasa niat akan menentukan hala tuju Anda. Tapi, lebih baik kiranya Anda ikhlas bercinta semata-mata mahu mengejar kebahagiaan dan kegembiraan berpanjangan.
"Life' s Greatest Gift Is Love
And Life's Greatest Joy Is Sharing It"

2. Berkawan Terlebih Dahulu
Di peringkat peringat awal Anda mengenali si dia, katakan pada diri sendiri Anda mahu kenali dia dan berkawan dengannya dulu. Bina perhubungan dan buat dia sentiasa gembira bila bersama dengan Anda dan tiap kali teringatkan Anda.

Cinta akan mula berputik bila keserasian dah timbul. Pendek kata, cinta akan datang dengan sendirinya juga nanti, jangan tergesa-gesa dan jangan terus menyatakan cinta di awal perhubungan. Tunggu 'timing' yang sesuai.

3. Jadikan Dia Seronok Mendampingi Anda.
Buat apa saja cara yang halal untuk menjadikan si dia gembira tiap kali berjumpa dengan Anda. Kongsikan cerita-cerita lucu, jenaka dan kisah-kisah lalu yang boleh membuat dia ketawa.

Bersedia untuk menjadi pendengar yang baik dan tegur bila dia meminta pendapat Anda, jangan jadi pengkritik tetap dan jangan pentingkan diri sendiri. Selain itu, bersedia tiap masa jika si dia perlukan Anda untuk meminta nasihat, pendapat dan berkongsi kegembiraannya.

Orang suka berdamping dengan seseorang yang memahami mereka dan yang suka memberi semangat pada mereka. Dengan itu, Anda akan melahirkan magnet diri yang membuat dia tak senang duduk dan sentiasa teringat Anda.

4. Berikan Cinta Untuk Menarik Cinta
Cinta bukan untuk kekasih hati saja, ia juga untuk kesemua orang disekeliling Anda, kawan-kawan baik, adik beradik, ibu bapa dan ahli keluarga lain. Berikan cinta pada ksesiapa sahaja, semua benda dan makhluk kerana bila Anda berbuat begitu, minda separa sedar akan menarik lebih banyak cinta datang pada Anda dan takkan pernah habis!

5. Fokus
Kalau Anda masih malu untuk menyatakan hasrat hati Anda, beranikan diri. Ikhtiar dari dalam dan dari luar. Berdoa dan berusaha step by step.

Fokus wajah si dia dalam fikiran Anda dan bayangkan yang Anda melihat diri Anda tertawa bersama, jalan bersama dan gembira bersama dengannya, walaupun sekarang belum lagi. Bayangkan sekerap yang mungkin dan hadirkan rasa sayang seolah-olah dia ada di sebelah Anda sekarang ini. Hadirkan rasa bahagia dalam diri Anda.

Bayangkan wajahnya seolah-olah Anda melihatnya dari dekat, keningnya, anak matanya, bibirnya dan senyumannya! Dalam masa yang sama, tanpa disedari Anda menghantar gelombang minda padanya, lama-lama kelamaan, ini menarik dia dan cintanya datang pada Anda.

Ingat, minda separa sedar bertindak mengikut Law Of Attraction, maksudnya, minda separa sedar akan respon pada apa saja yang ada di dalam fikiran Anda. Ia sensitif pada fikiran dan sukma rasa di dalam hati serta akan menarik apa jua yang Anda fikirkan datang pada Anda.

Jadi, untuk menarik cinta, lahirkan rasa cinta, bahagia dan rasa ambil berat dan tujukan pada orang yang Anda cintai sebanyak yang mungkin. To attract love, you need to think about love and feel the love.

No comments: