~Bingkisan Hati~

"..rahsia hati tak siapa tahu..tapi jika naluri dapat rasakannya,maka rahsia itu terbongkar jua.."

Adakah blog ini membantu anda..?

Wednesday, October 24, 2007


Sekadar renungan.......


> > InsyaAllah, Tazkirah pendik utk hari ini (Jumaat), penghulu bagi
segala
> > > hari..
> > > Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak Lima Kali;
> > >
> > > 1. Aku rumah yang terpencil,
> > > Maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.
> > >
> > > 2. Aku rumah yang gelap,
> > > Maka teranglah aku dengan selalu solat malam.
> > >
> > > 3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu,
> > > Maka bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.
> > >
> > > 4. Aku rumah ular berbisa,
> > > Maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.
> > >
> > > 5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir,
> > > Maka banyaklah bacaan "Laa ilaha illallah, Muhammadur
> >Rasulullah",
> > > supaya kamu dapat jawapan kepadanya.
> > >
> > > Lima Jenis Racun dan Lima Penawarnya;
> > >
> > > 1. Dunia itu racun,
> > > Zuhud itu ubatnya.
> > >
> > > 2. Harta itu racun,
> > > Zakat itu ubatnya.
> > >
> > > 3. Perkataan yang sia-sia itu racun,
> > > Zikir itu ubatnya.
> > >
> > > 4. Seluruh umur itu racun,
> > > Taat itu ubatnya.
> > >
> > > 5. Seluruh tahun itu racun,
> > > Ramadhan itu ubatnya.

No comments: